عضو إدارة الأهلي يهاجم تركي آل الشيخ: "مش بشوفك غير واحد ناقص وجاهل".. ورئيس هيئة الترفيه السعودية يردّ عليه: "مين الهلفوت ده؟" - El botola - البطولة

تركي آل الشيخ وعضو النادي الأهلي المصري محمد سراج الدين

عضو إدارة الأهلي يهاجم تركي آل الشيخ: "مش بشوفك غير واحد ناقص وجاهل".. ورئيس هيئة الترفيه السعودية يردّ عليه: "مين الهلفوت ده؟"

ج. ف (البطولة)
30 ماي 2020على الساعة20:37

وجّه عضو مجلس إدارة النادي المصري، محمد سراج الدين، رسالة غامضة للمسؤولين عن الأحداث التي شهدتها كرة القدم المصرية في الأشهر الماضية، وقال باللهجة المحلية على حسابه في انستغرام: "بعيدًا عن كورونا... هناك فيروس عجوز موجود من زمان في قطاع الرياضة في مصر وفي فيروس تاني عيل لسه مستجد من الخارج".


وأضاف: "الفيروسات دي بتنشر فتن وقرف ومشاكل طول الوقت في الرياضة وبين الناس، وبين أكبر جمهورين في مصر. أنا واحد مرضاش بإحداث أي نوع من أنواع الفتنة بينهم، إحنا في النهاية ولاد بلد واحدة، نختلف أه، نهزر مع بعض أه، لكن تطاول وأذى ده منبوذ ومرفوض بالنسبالي من الجانبيين".


وأكمل عضو الأهلي رسالته الغامضة، قائلاً : "المشكلة إن الفيروسات دي مختلفة عن الكورونا في حاجة وهيّ إن لها علاج، بس العلاج لازم يجي من الدولة اللي أنا بحترمها وبقدرها".

وفي ردٍّ عليه.. كتب مالك نادي ألميريا ورئيس هيئة الترفيه السعودية، تركي آل الشيخ، في صفحته بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الإعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟".


ثم أجابه عضو إدارة الأهلي: "انا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك ان مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله. في قيم ومعاني واصول اهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا اني اتربيت كده".


وأضاف: "انا مش بشوفك يا تركي ال شيخ من أول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل أشوفك كده على طول... وعلى فكرة انت مش كاسر عيني وانت عارف كده كويس، ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين".


وتواصل "الهجوم المتبادل" بين الطرفين بردّ جديد من تركي آل الشيخ، حيث قال: "ارجع أسال هوا انت مين عشان اكسر عينك؟ مالكش اي قيمة ... بعدين اذا انا بحب الشو على كلامك على الاقل بدفع حق الشو الي بعمله ... مش زيك هارينا بابي ومامي وفي الاخر ناجح بفلوسي انا ودعمي انا؟!".

طاغات متعلقة

أخبار ذات صلة